New railway line in Central Greece opened

Greek Railways had recently a historical change. From Saturday 10th of February 2018 trains run on the new double electrified line between Tithorea and Lianokladi (Central Greece - about 160 km north of Athens), leaving far the scenically mountainous single line via Bralos and Asopos Gorge. It means that trains go faster now, running through a double 9 km tunnel - the longest in the Balkan area. But now no more photos are possible for railway enthusiasts on old stone viaducts and rock tunnels. As far as the current report of our photo-author Thomas Agatsas from Athens. Thomas thanks a lot! Above photo from Thomas Agatsas near Asopos from 14th January 2018. Leading 220 014 and 003, in tow 120 019 with IC 52.

Seit 10. Februar 2018 ist die alte eingleisige Hauptstrecke von Athen über Larissa nach Thessaloniki zirka 160 km nördlich von Athen durch eine Neubaustrecke ersetzt worden. Vorbei sind die Zeiten dieselgeführter IC-Züge wie oben am 14. Januar 2018 bei Asopos. Foto Thomas Agatsas.

103 245 – Sag zum Abschied leise Servus…

Eine der beliebtesten Foto-Stars der DB AG hat sich still und heimlich am 04. März 2018 aus dem aktiven Dienst verabschiedet. 103 245 musste wegen zweier abgenutzter und nicht mehr reprofilierbarer Radsätze abgestellt werden. Wir erinnern in unserem Bildarchiv an die Einsätze dieser Maschine...

One of DB AG's most popular photo stars quietly and secretly left active duty on 4 March 2018. 103 245 had to be parked because of two worn and no reprofeatable wheelsets. We remind in our photo archive of the use of this machine ...

3 Besucher online
3 Gäste, 0 Mitglied(er)
Meiste Besucher heute: 8 um/am 01:11 am UTC
Diesen Monat: 42 um/am 11-02-2018 04:41 am UTC
Dieses Jahr: 74 um/am 10-15-2018 02:02 pm UTC
Jederzeit: 122 um/am 03-02-2014 10:56 am UTC
Copy Guarded by IamShekhar's WP-CopyGuard.